Sunday, July 05, 2009

huJUng mINgguU yANG pENAT bUT hAPPy

wah letih nyer ujung minggu yg lepas...penat memang penat tp hppy coz family mertua dr penang turun kl nak tgk opah tak sihat......orang biaser nyer tuan rumah yg kene masak biler tetamu dtg...nie tak mak mertua aku datang siap bg periuk nasi ngan lauk rendang+kari ikan...mau ler aku kene perli ngan laki aku.....biaser ler orang kerja gerenti dok sibuk kerja tak sempat nak masak....



sabtu aku bangun pagi buat breakfast mee hoon sebelum pi kerja....patut nyer aku kene kerja 8 jam...dek kerana mak mertua aku ader kat sini aku minta excuse kerja 4 jam jer....so aku kerja dr kul 8 sampai kul 12 aku balik lerr....balik jer tgk mak mertua aku ngan yong dok prepare nak masak laksa...sumer bahan laksa tu import dr penang lerrr....aku per lg gi tolong masak ler......dlm masa sama kami dok berbincang nak pi Nilai 1....bincang nyer bincang kitaorng pi kul 4 lebih gak lerrrr....... kitaorang pi Nilai 1 sekali jalan jem lak ader ler nak sampai tul dekat 35 minit.....takper nilai nyer pasal...sabo jer...last sekali dapat ler mak mertua aku order langsing siap tempah sekali tu.....pastu g minum balik umh sambung makan laksa....



Ahad plak turn aku kena masak....so aku plan nak masak nasi ayam lerr....per lg pepagi gi pasar borang selangor gi beli ayam....aku beli 3 ekor ayam ngan cili api, cili merah, salad, timun, tomato n tauhu....balik umah aku pun masak ler nasi ayam dua periuk...alhamdulillah...mejadi ler nasi ayam aku tu...siap bekalkan nasi ayam tuk mak mertua bawa balik penang. lepas mkn kita orang pi kajang umh atok nak amit roti jalan ngan serawa durian tuk kak surin...lps tu pi Bandar Tun Hussein Onn Umh cousin hubby abg man n kak hanim......kat sana siap jumpa kak surin pas roti jala... kak hanim lak masa mee gorang lak...aku pun tolong ringan2 kan tangan lerrr...best nyer family hubby nie jumpa sedara mara dorang cakap perak......kkdg tu aku yg bler jer....hahahahh....


nie cup cake aku order khas tuk bapa mertua ku....happy tul dia biler aku belikak kek nie ......


nie posing tak abis2 aku ngan cyn.....yg takder kene mengena pun...

aku n ana.....yg posing lepas amit pic kek tu lerrrr......

No comments: