Monday, July 26, 2010

Oh Lelaki....

Oh lelaki....
Susah sangat ker korang nie nak ngaku tentang status diri sendiri...
Kalau dah kawen tu buat ler cara dah kawen....
Bini tunggang langgang dok jaga makan pakai korang...tp korang ader hati lak nak ngaku bujang...
Salah ker bila seorang Isteri menjumpai sesuatu yang musykil kan diri nyer
Dan biler bertanyer dok kata ister nie nak "meng check" ler tak caya suami ler....
Si isteri bukan tak percaya Suami tetapi nak mempertahankan hak sebagai seorang Isteri...
Memang betul ada sesetengah isteri melampaui batas sehingga suami rimas dengan sikap yg suka check...
Ada kala suami nie tak berterus terang dengan isteri biler isteri tanyer soalan yg agak personal...
Ada juga suami yang kat opis ngaku bujang...kawan dengan orang bujang...ikut cara org bujang...
kalau dah kawen tu buat ler cara dah kawen....xsalah nak join aktiviti org bujang...
tp ingat ler isteri dan anak menunggu di rmah mengharapkan kasih dan sayang...
Jangan terlalu taksub dengan aktiviti org bujang sampai isteri dan anak terabai...
Sampai nak ajak pergi jalan ader je alasan....nak gi sana pun tak boleh...ini xboleh...
Ingat ler kalu dah kawen dengan anak orang tu ingat ler tanggungjawab tu berat...

Kepada Orang2 bujang terutama perempuan....
jangan ler mudah terpedaya dengan orang lelaki lelebih yang pernah kahwin....
aku sendiri pun pernah hampir tertipu dengan lelaki suami orang....
mcm2 alasan yang diberikan....asalkan dapat ...

Aper2 pun aku bersyukur sehinggi kini aku mampu mempertahankan hak aku sebagai Isteri....
tapi kita kena beringat...aper yang berlaku kini takkan kekal selama nyer....
mungkin kini suamiku milik ku....
tp suatu hari nanti...
siapalah tahu....
itu sumer Qada dan Qadar dari NYA....
Aku bersyukur dengan apa yang aku miliki....

No comments: