Friday, December 09, 2011

Cuaca Panas

Assalammualaikum,

Alhamdulillah hari Sabtu bersamaan 10.12.11 cuaca panas dari pagi tadi. Bayangkan ler hampir seminggu nie cuaca hujan dan mendung. Baju yang basuh pun hampir 2-3 hari baru kering. Dah ler baru balik dr Janda Baik so melambak ler aku dok basuh baju. Harap2 hari nie panas sehingga kepetang panasnya. Semalam pun panas gak tp aku xbasuh baju coz baju yg basuh 2 hari lepas br jer kering. So lepas nie memang keje aku melipat kain jer ler....heheheheh...

Hari nie En Suami tak kerja coz mata dia sakit. Pagi tadi first time jumpa Doctor kat klinik New City Puncak Jalil. So far ok gak ler harga pun not bad dan yang paling penting bukak 24 hours. Sebelum nie aku pi Klinik Selva 24 Jam depan IOI tapi dah kena blacklist coz layanan kureng n doctor macam sudi tak sudi jer. Dah tu mahal lak tu. Dia ingat charge medical claimed aku x tau brp charge yg di kena kan. Ada sekali tu jari aku kena pisau sampai aku nak pitam ler coz darah membuak2 kuar x berhenti. So En Suami bw g klinik Selva dlm kul 6.30. Pastu dia check n cakap kena jahit coz besar n En Suami ckp xyah jahit dulu. Aku masa tu memang dah weng2 coz mabuk darah. Bila kita org tak agreed boleh jer dia bersih lap2 jer pastu balut. Petang tu En Suami bw aku pi klinik Lita Alis kat Bangi coz nie memang klinik aku biasa pi dr bujang. Sampai sana doctor tanya aku ader inject tak aku cakap xder pun. Aper lagi doctor tu bising napa tak inject awai2 coz melibatkan besi. Pastu doctor inject n jahit tuk rapatkan. Beberapa bulan kemudian aku check dalam system kat opis tgk Klinik Selva charge RM 90 lebih for nothing cuma bersihkan n balut jer sedangkan Klinik Lita Alis kena charge dalam RM 70-80 untuk inject, jahit, balut n ubat. Sejak dari tu memang tak pergi klinik Selva....

No comments: