Thursday, December 08, 2011

December muncul kembali... Bulan nie ler ramai yg aturkan program tuk bercuti, kahwin dan xlupa shopping time ler...Coz masa nie sekolah coti dan time mega sale... Part yg paling best is BONUS laki den...hehehehe...Tp tahun nie bonus byk nak abis kan hutang2 dan ader rezeki baiki tau beli TV baru ler...

Azam tahun nie lak masih xkesampaian coz xdpt ditunaikan dsebabkan faktor2 yg xdpt nak d'elakkan...So azam tahun depan pun kena extand ler...Klu ikutkan tahun nie nak settlekan sume utang so tahun depan boleh prepared or usaha untuk dptkan penyambung warisan...Aper2 pun aku bersyukur coz allah berikan aku rezeki kat tmpt lain... Aku bangga dgn diriku dan suami coz dlm masa 3 tahun berkahwin kami dah dpt beli umh dkt area KL walaupun secondhand...ye lah mana nak cari rumah murah area dekat dgn KL....aku sendiri xsangka boleh memiliki rumah 2 tingkat dgn harga RM222 ribu murah dr market value...Kira lengkap juga hidup aku walaupun xmewah dengan ada Rumah, Kereta dan motor. Sekurang2nya aku xnyusahkan idup mak bapak aku dengan mengharap duit dan menumpang hidup mereka.

Dulu mak aku selalu dok bangga dengan idup anak org lain. Selalu cakap anak org tu dah beli umh, anak org tu ader kete, anak org tu pandai dan mcm2 lg...Tp aku bangga dengan diriku walaupun xpandai mana aku ttp masuk universiti, xcantik mana aku tetap kahwin, xkaya mana aku tetap memiliki kereta sendiri dan rumah sendiri hasil usaha dengan suamiku...Anak org yg dok di puji tu pun dah kahwin tpo ddk kat umh milik keluarga dan makin sombonh almaklum ler dah kahwin ada anak keje bagus tp xguna kalu idup ddk kat harta mak bapak...aku kahwin teruih sewa umh sendiri bknnyer mak bapa aku xder umh lain tp aku lebih suka berdikari...

Cuma hidup aku nie jer xlengkap dengan zuriat jer tp aku tetap bersyukur dengan rezeki allah... Mungkin allah lebih tahu mana yg baik dan sesuai dengan hidup ku dan Ia telah atur setiap perjalanan umatnya... Per2 pun kita sebagai manusia harus beryukur dengan tiap rezeki yg diperolehi...

So enjoy ur life untuk tahun nie sebelum msk tahun depan ya...

No comments: